Koppelen en automatiseren op maat van uw business, dat is RPA. Databots nemen volgende taken met plezier voor hun rekening:
- interface tussen systemen die, om welke reden ook, niet of moeilijk te koppelen zijn
- automatiseren van repetitieve taken (deze toepassing wordt ook “RDA” genoemd of “Robotics Desktop Automation”)
- grote hoeveelheden gegevens checken (en corrigeren indien mogelijk).
- gegevensoverdracht bij introductie van nieuwe systemen of bij een overname.
- koppelen van data uit meerdere bronnen (rapportage).
- voldoen aan wet- en regelgeving – denk aan AVG / GDPR.
Bekijk onderstaand hoe wij RPA kunnen toepassen in diverse sectoren. Benieuwd naar de RPA kosten? Ook hier hebben wij een handige tool voor gemaakt. Toch op zoek naar RPA business cases? Voor iedere sector hebben wij een handige business case uitgeschreven, waardoor u weet of
Voordelen van RPA
Een Databot past zich aan u aan, niet andersom. RPA wijzigt niets aan uw bestaande processen, IT omgeving en databronnen. In maximaal anderhalve maand leiden onze trainers een Databot op tot een 100% operationele virtuele medewerker die de klok rond de meest complexe processen uitvoert.
Efficiëntiewinst en Kostenbesparing
Per proces waarop u RPA toepast is de terugverdientijd doorgaans korter dan één jaar, met efficiëntiewinsten tot 300% in vergelijking met menselijke uitvoering. Extra winst is haalbaar door één Databot meerdere processen te laten uitvoeren.
Flexibiliteit en Schaalbaarheid
Implementatie van een Databot neemt slechts zo’n 4 tot 6 weken in beslag. Eénmaal geconfigureerd, kan de Databot onbeperkt gekopieerd worden om elk werkvolume op te vangen.
Eén Databot, verschillende taken
Iedere Databot kan een hoge hoeveelheid aan verschillende processen afhandelen. Van repetitieve taken over het opmaken van rapporten tot aan data management.
Security & Compliance
Zoals een medewerker, werkt de Databot conform alle bestaande controles en beperkingen, bovendien logt de Databot alle acties.
Medewerkerstevredenheid
Door het vervelende, repetitieve werk naar de Databot te sturen, kunnen de medewerkers zich concentreren op taken met een hogere toegevoegde waarde en interactie met klanten en collega’s.
Klantentevredenheid
Uw Databot kan 24/7/365 werken, en daarbij te allen tijde foutloos de verwachtingen van uw klanten vervullen.
